Tuesday 12 April 2011

$$$ DUIT.......DUIT......DUIT..!!!!$$$$

    "Duit...duit....duit..!!! dimana kau duit??? ...duit...duit....duit...!! hutang pun membukit!!",tulah sedikit ungkapan lagu M Nasir yang bermain di bibir aku kala aku  sedang pening2 lalat memikirkan kehidupan ku yang x pernah kecukupan ini. Bak  kata pepatah bagikan kais pagi makan pagi, kais petang makan petang n kekadang 2(ada kalanya)mengais bagai nak rak, apa pun x de!!! tapi alhamdulillah lah aku dan keluarga aku maseh mampu hidup cam orang lain,..
    Yang buat aku pening2 lalat ne adalah .....entahlah ..aku x tau nak mula dari mana... salah aku ke tau salah....?? aku beonya dah bosan dah nak bfikir, p mangkin aku x nak pikir makinn lah kusut kepala otak aku ne!!! dapat duit p apa pun aku x dapat buat,,,, smuanya habis!!! entah ke mana hanyutnya,,,??? bila di kira2 .....separuhnya lari dari apa yang aku rancangkan,,, dan yang paling menghiris hati,,,,apa yang aku rancangkan semuanya aku x dapat tunaikan!!!harap rancangan aku yang satu ini biarlah berjaya!!!AKU NAK BERANAKAN DUIT AKU ITU SAMPAI X MUAT2 BAG TANGAN AKU NE NAK TAROK DUIT!!!!! AKU MESTI BUAT SAMPAI BERJAYA!..DAN......KAYA!!!!!!!!! DAN....X NAK LAGI MEMINTA2!!!!!!semoga Allah permudahkan apa yang aku rancangkan ini!..Amin!!
    Itu anganan aku 2 minggu yang lepas, kini ...segalanya tersungkur dan x menjanjikan apa-apa,..impian hanya tinggal impian.. dunia sekarang apa pun nak buat kena ada DUIT!...lau x ada DUIT.....x payahlah nak berangan-angan.. buat kita kempunan je....nak beranakkan duit x le semudah yg di fikir dan d janjikan.. semuanya nakkan modal....DUIT lah apa lagi!!!makanya..aku ne manalah ada DUIT yg banyak nak buat modal...jadinya......hangus rentunglah DUIT yg mula-mula  aku modal kan tu......nak kata myesal....bolehlah juga..bab laulah aku bfikir lebih panjang lagi.....mungkin ini x terjaadi...dapatlah aku belanja anak-anak aku makan kat KFC sampai kenyang!!! yang pastinya sekarang ne...aku tengah dok befikir cm ne nak cari DUIT untuk cover DUIT yang dah rentung dan hanyut tu!!!! duit..duit...di mana kau duit,,,hati kecil ku menyanyi2 kecil dalam nada sebak!...

No comments:

Post a Comment